انسان مجهولی است که تا حل نشو د هیچ اندیشه ای رشد نخواهد کرد.(حجت الاسلام نیازی)
درباره وبلاگ


پایگاه اطلاع رسانی انسان ادامه دارد زیر نظر حجت الاسلام ابوسعید نیازی هشترودی با همکاری جمعی از نیروهای فکری حوزوی و دانشگاهی با ماهیت مهندسی فکر در فضای مجازی اعلام موجودیت می نماید. التماس دعا
آخرین مطالب
نويسندگان

 

محصولات طبیعی و گیاهان دارویی

اقلام ارگانیک غذایی 

عرقیات سنتی 

انواع ادوی جات (آسیاب شده دستی و کاملا خالص)

انواع روغن های درمانی و خوراکی

انواع دم نوش ها برای تمامی مزاج ها 

مواد بهداشتی و آرایشی (انواع کرم های دست ساز طبی )

و....

تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین استاد نیازی 

طرف قرار داد با اداره پست ایران (ارسال به تمام نقاط کشور) 

  از محصولات ما دیدن بفرمایید

صفحه رسمی سفارش و خرید کالاها 

http://ebazar.post.ir/shops/5904?ps=27&si=5904&sb=1&sd=2&pn=1

صفحات رسمی ما در اپلکیشن های تلگرام ، اینیستاگرام ، ایتا و سروش

@tebbezendezi 

 

محصولات طبیعی و گیاهان دارویی

اقلام ارگانیک غذایی 

عرقیات سنتی 

انواع ادوی جات (آسیاب شده دستی و کاملا خالص)

انواع روغن های درمانی و خوراکی

انواع دم نوش ها برای تمامی مزاج ها 

مواد بهداشتی و آرایشی (انواع کرم های دست ساز طبی )

و....

تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین استاد نیازی 

طرف قرار داد با اداره پست ایران (ارسال به تمام نقاط کشور) 

  از محصولات ما دیدن بفرمایید

صفحه رسمی سفارش و خرید کالاها 

http://ebazar.post.ir/shops/5904?ps=27&si=5904&sb=1&sd=2&pn=1

صفحات رسمی ما در اپلکیشن های تلگرام ، اینیستاگرام ، ایتا و سروش

@tebbezendezi 

 

یک شنبه 17 دی 1392برچسب:اشکالات مسیحیت /نقد, :: 1:40 قبل از ظهر :: نويسنده : انسان

 

اشکالات مسیحیت

اشکال اول

مسیحیان طبق آیه 17 باب 5 انجیل متی باید از تورات تبعیت کنند چرا که در آنجا آمده است :

عیسی فرمود : گمان مبرید که آمده ام تا تورات یا صحف انبیاء را باطل نمایم بلکه آمده ام تمام کنم زیرا هر آینه به شما میگویم تا آسمان و زمین زائل نشود ، همزه یا نقطه ای از تورات زائل نخواهد شد تا همه تورات واقع شود .

این آیه از انجیل متی ثابت میکند که عیسی علیه السلام تمام کننده تورات بوده و باید مسیحیان هم به تمام آیات آن عمل کنند . بنا بر این ، دو اشکال به مسیحیان وارد است که به آنها میگوئییم :

چرا گوشت خوک میخورید ؟؟؟ در تورات در آیه 7 باب 11 سفر لاویان مگر

گوشت خوک را نوعی سمّ معرفی نکرده و سخن از نجاست آن بمیان نیاورده است ؟؟پس چرا گوشت خوک میخورید

چرا شراب میخورید ؟؟؟ در حبقوق باب 2 ایه 5 مگر شراب را فریبنده معرفی نکرده واستعمال آن را باعث خرابی آرامش و ایجاد غرور در آدمی معرفی نکرده است ؟؟ پس چرا شراب میخورید ؟



ادامه مطلب ...
یک شنبه 25 دی 1392برچسب:شرح و نقد آثار فلسفي, :: 1:33 قبل از ظهر :: نويسنده : انسان

 

 شرح و نقد آثار فلسفي 
 

Permanent Link RSS
جلال الدين دواني، فيلسوف ذوق التاله( 2011)
نويسنده: غلامحسين ابراهيمي ديناني   

ناشر: هرمس

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
شرح فصوص نصيريه ( 2011)
نويسنده: محمد بن احمد خواجگي شيرازي   
مصحح: خديجه مقدس زاده   

ناشر: كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
عرش الايقان في شرح تقويم الايمان( 2011)
نويسنده: محمد عبدالحسيب بن احمد علوي عاملي   
مصحح: علي اوجبي    اكبر ثقفيان   

ناشر: كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
فلسفه هنر ابن سينا( 2011)
نويسنده: هادي ربيعي   

ناشر: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
ابداعات فلسفي علامه طباطبائي( 2009)
تاليف: محمد علي اردستاني    قاسمعلي كوچناني   

ناشر: پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
روش شناسي فلسفه ملاصدرا( 2009)
نويسنده: احمد فرامرز قراملكي   

ناشر: بنياد حكمت اسلامي صدرا

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
كشف المراد: ترجمه و شرح تجريد الاعتقاد، اثر خواجه نصيرالدين طوسي( 2009)
شرح: جمال الدين علامه حلي   
ترجمه و شرح فارسي: ابوالحسن شعراني   

ناشر: هرمس

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
معاد جسماني در حكمت متعاليه( 2009)
نويسنده: مرتضي پويان   

ناشر: بوستان كتاب قم

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
هستي شناسي فلسفي (شرح تحفة الحكيم آيت الله غروي اصفهاني)( 2009)
نويسنده: غلامرضا رحماني   

ناشر: بوستان كتاب قم

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
شرح اشارات و تنبيهات (نمط سوم: در باب نفس)( 2008)
نويسنده: سيد حسن سعادت مصطفوي   

ناشر: دانشگاه امام صادق (ع)

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 


ادامه مطلب ...
یک شنبه 23 دی 1392برچسب: نقد اثار جبران خلیل جبرن, :: 1:30 قبل از ظهر :: نويسنده : انسان

جبران خلیل جبران؛ نویسنده مسیحى لبنانى است که در صف نویسندگان معروف به «مهجر» قرار مى‏گیرد. نویسندگان مهجر به آن گروه از ادباى عرب اطلاق مى‏شود که پس از جنگ جهانى به آمریکا مهاجرت کرده‏اند و جریان خاص فرهنگى ادبى تأثیرگذار در جهان عرب را به وجود آوردند. جبران، نامى آشنا همراه با آثارش در ایران دارد و نوشته‏هاى وى، مخاطبان زیادى در کشورمان پیدا کرده است.

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 30 دی 1392برچسب:ولایت فقیه / دفع شبهات / اثبات ,,,,, :: 1:7 قبل از ظهر :: نويسنده : انسان

 

 

آیت الله مصباح یزدی
ردیف توضیحات حجم (KB) زمان موضوع
1 دانلود قسمت اول 2,938 0:25:02 ولايت فقيه پرتويي از خورشيد امامت
2 دانلود قسمت دوم 3,283 0:27:59
3 دانلود 2,404 0:20:25 مقدمه‌اى بر مبانى تشكيل حكومت
4 دانلود 9,025 1:16:59 شبهات ولایت فقیه
5 دانلود 7,959 0:07:54 ششمین نشست تبیین علمی موضوع ولایت فقیه
6 دانلود قسمت اول 3,106 0:25:43 معنا و مبنای ولایت فقیه
7 دانلود قسمت دوم 4,872 0:40:47
8 دانلود قسمت اول 4,430 0:37:01 اثبات ولایت فقیه
9 دانلود قسمت دوم 4,155 0:34:40
10 دانلود قسمت اول 4,155 0:34:40 بررسی چند شبهه
11 دانلود قسمت دوم 4,052 0:33:47
12 دانلود قسمت اول 4,165 0:34:45 حوزه ولایت ولی فقیه
13 دانلود قسمت دوم 4,507 0:37:40
14 دانلود 2,791 0:19:00 تبیین ولایت فقیه

 

منبع مورد استفاده -سایت شهید اوینی

یک شنبه 18 دی 1392برچسب:نئو فراماسونری در عرصه جنگ نرم, :: 1:0 قبل از ظهر :: نويسنده : انسان

نئو فراماسونری در عرصه جنگ نرم

 

یکی از خصوصیات و ویژگی های تشکیلات فراماسونری ، نو به نو شدن در هر زمان و منحرف نمودن اذهان از سازمان اصلی با قرائت های مختلف و دگرگون از تاریخ و مفاهیم و شاخص های ماسون گری به شمار می آید. این ویژگی تقریبا از همان دوران نخست شکل گیری این تشکیلات مخوف صهیونی در عملکردها و تحرکات آن ، بارز و مشخص بود. مثلا درحالی که اساس تشکیلات فراماسونری از همان نخستین سالهای اولیه هزاره دوم میلادی و پس از اولین جنگ های صلیبی توسط فرقه موسوم به شوالیه های معبد شکل گرفت و به تدریج در سراسر اروپا گسترش پیدا کرد اما در تواریخ رسمی، تاریخ شکل گیری نخستین لژهای ماسونی را مربوط به قرن هجدهم و تشکیلات بنایان آزاد و اشخاصی مانند دزاگولیه دانستند.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 13 آذر 1392برچسب:راسل و خطا در نقل و نقد فلسفه دكارت‏, :: 1:35 قبل از ظهر :: نويسنده : انسان

راسل و خطا در نقل و نقد فلسفه دكارت‏

راسل اين‏گونه فلسفه دكارت را نقل مى‏كند(132) كه دكارت مى‏گويد: «من مى‏انديشم، پس هستم.»
سپس جمله دكارت را اين طور توضيح مى‏دهد: «آن منى كه وجودش اثبات شد، از اين امر استنباط شد كه مى‏انديشم.»
سپس راسل با عبارات زير به نقد فلسفه دكارت مى‏پردازد: در اينجا استعمال ضمير اول شخص مفرد، جايز نيست.
دكارت مى‏بايست صورت نهايى مقدمه خود را بدين شكل بيان كند كه انديشه‏هايى هستند.
ضمير اول شخص از لحاظ دستور زبان، آسانتر در جمله قرار مى‏گيرد؛ امّا دلالت بر معلومى ندارد.
وقتى دكارت مى‏گويد: من چيزى هستم كه مى‏انديشد، ديگر دارد همان دستگاه مقولات را كه از فلسفه مَدْرسى به ارث برده است، به طور غير انتقادى به كار مى‏بندد.
دكارت در هيچ جا اثبات نمى‏كند كه انديشه به انديشنده‏اى هم نياز دارد...».

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 13 آذر 1392برچسب:مدرنیته و مدرنیسم, :: 1:32 قبل از ظهر :: نويسنده : انسان
مدرنیته و مدرنیسم
پدید آورنده : اکبر اسد علیزاده ،

واژه مدرن ذزححرذ ، از ریشه لاتین «رحرذ » به معنای نو، جدید، امروزی و کنونی است که در مقابل قدیم و کهن به کار می رود . این اصطلاح در اواخر قرن 15 ولو به طور پراکنده مقارن با دوره رنسانس (عصر نوزایی) مطرح گشت و در مرحله بعدی، در قرن 16 و 17 وارد عرصه منازعات روشنفکری اروپای غربی شد .

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...

 

 

نقد چهار جریان و مکتب عمده ی فکری – سیاسی شهید مطهری

نقد چهار جریان و مکتب عمده ی فکری – سیاسی شهید مطهری واحد جامعه و سیاست تبیان زنجان-

نقد چهار جریان عمده بخش عمده ای از اندیشه های فلسفی ، اجتماعی و سیاسی شهید مطهری را می توان از نقد ایشان بر چهار جریان و مکتب عمده ی فکری – سیاسی سمت یابی کرد : مارکسیسم ، ناسیونالیسم ، تحجرگرایی و التقاط . این مباحث را به طور خلاصه مطرح می کنیم ؛ شهید مطهری در عصری می زیست که عرصه ی فکری – سیاسی ایران و کشورهای اسلامی دیگر مورد هجوم مکاتب و ایدئولوژی های انحرافی و عمدتاً الحادی قرار گرفته بود .

 این امر حساسیت ویژه ای به مباحث انتقادی اندیشه مندان مسلمان در مقابل تفکرات عمدتاً وارداتی موجود می بخشید . این تفکر شهید با همان شیوه ی نظام مند فکری خود مکاتب و تفکرات فوق الذکر را به مقابله ی علمی – اندیشه ای طلبید .

الف) در نقد مارکسیسم ایدئولوژی مارکسیسم ، بخش عمده ای از حیات بشر – در قرن بیستم را به خود معطوف ساخت .

 



ادامه مطلب ...
جمعه 28 تير 1391برچسب:, :: 9:52 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان

 

وزیر كشور ایتالیا:
حضرت مریم محجبه بود، پس چرا ما حجاب را ممنوع كنیم؟
 
به دنبال درخواست افراط ‌گرایان ایتالیایی برای حذف حجاب از تصاویر حضرت مریم(س)، وزیر كشور ایتالیا ضمن مخالفت با این درخواست، گفت: حضرت مریم(س) كه مقدس ترین زن تاریخ است، حجاب بر سر می‌گذاشت، پس چرا ما با حجاب مخالفت كنیم؟
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،گروهی از افراط گرایان ایتالیایی خواستار از بین بردن تصاویر محجبه حضرت مریم(س) و نشر تصاویر بدون حجاب ایشان شدند تا این امر دلیلی برای پوشش حجاب برای مسلمانان نباشد.

 



ادامه مطلب ...

 

 

 

 

چه نقدهای كلی بر آیین زرتشت وارد است؟




پاسخ:

ایرانیان قبل از زرتشت پیرو دینی بودند كه از آن تعبیر به آیین مجوس می‌شد. بعدها شخصی به نام «زرتشت» در میان مجوس قیام كرده و به اصلاح آیین مجوس پرداخت. مؤلف تاج العروس می‌گوید: «مجوس بر وزن صبور مردی بود با گوش‌های كوچك كه برای ملت مجوس دینی وضع كرد و مردم را به آن فرا خواند.

 



ادامه مطلب ...
جمعه 12 تير 1391برچسب:نقد مکتب تفکیک, :: 7:52 قبل از ظهر :: نويسنده : انسان

 

فصل 1: جامعیت حضرت امام خمینی

عالمان ربّانی، وارثان انبیای الهی اند و انبیاء «علیهم السلام»، خلفای خداوند می باشند و خلفای الهی، مظهر اسم اعظم اند و حضرت امام راحل از انبیای الهی و ائمه معصومین «سلام الله اجمعین» خلیفة حقّ و مظهر حق تعالی بود و در میان عالمان ربّانی، همچون ستارة فروزان و قدر اوّل ستارگان درخشان گنبد میناست.

و به تعبیری مَثَل حضرت امام2 در میان علمای عصر غیبت مَثَل حضرت نوح پیامبر در میان انبیای اعظام بود، «سلامٌ علی نوح فی العالمین»3

حضرت سید سادات و اماجد العرفاء و الفقها‍ء، قدوة الحکماء المتألهین استاد محقق در حکمت متعالیه با بینش عمیقش شریعت را در خدمت طریقت و ایندو را در خدمت حقیقت می دانست و بین آنها جدائی نمی انداخت، چون عدّه ای فکر می کنند که اهل طریقند و لذا کاری با شریعت و احکام دین و ظواهر شرعی ندارند. اما ایشان که هم اهل شریعت بود و هم اهل طریقت، در این زمینه سخن دلپذیری دارد و می فرماید: «آنان که فکر می کردند یا فکر می کنند که بدون شریعت می توانند به مقصود برسند هیچ شاهد و دلیل ندارد، زیرا ذات اقدس الله که راهنماست، تنها راه کمال و سعادت را عمل به شریعت می داند اما آنانکه می پندارند از طریق عمل به شریعت نمی توان به طریقت رسید، آنان نیز شریعت را درست نشناخته اند و درست و صحیح به آن عمل نکرده اند، و کسانی که با سیر و سلوک و طریقت و شریعت هماهنگ شدند ولی به حقیقت بار نیافتند، برای آن است که به درستی منازل پیشین سائران و سالکان را طی نکرده اند.»



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 503
بازدید کل : 19349
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 53
تعداد آنلاین : 1

بخش مشاوره انسان ادامه دارد